Wednesday 8 October 2014

Bercantik-cantik Walaupun Ketika Berpantang

Teks & Gambar : Iszuraini Ismail

Assalamualaikum w.b.t,

Salam sejahtera buat teman sekalian. Semoga sihat dan ceria seperti selalu.

Masih ingatkah entri sebelum ini tentang promosi ESP sepanjang Oktober ini kawan? Ya, pastikan anda tidak ketinggalan ya, untuk dapatkannya sementara stok masih ada. Jangan malu, jangan segan boleh hubungi saya juga untuk terus dapatkannya.
 
Baiklah, selain daripada khasiat protin ESP yang telah diskongsikan seperti sebelum ini, hari ini saya terasa ingin mencuba dan berkongsi pula fungsi lain yang boleh dibuat dengan protin ESP Shaklee.
 
Ini kisahnya, bermula dengan rakan kesayangan saya yang bertanya tentang cara-cara untuk ber'masker' menggunakan ESP dan lain-lain bahan yang juga daripada supplemen Shaklee. Ini antara bahan bahan yang saya gunakan.


ESP + ALFALFA + GLA
(Saya tiada stok VITA E yang dah dibuka, jadinya saya gantikan dengan GLA juga boleh.. Be creative. Heheh!)

Boleh dikatakan ala-ala 'homemade masker' juga ni. Maklumlah saya ni masih lagi berpantang. Niat nak bercantik-cantik haruslah ada dan menebal dalam diri ini. Hendak ke spa, masakan nak ditinggalkan anak kecil di rumah. Paling tidak pun memakan masa satu setengah jam ke dua jam juga untuk membuat 'facial'. Belum pula mengambil kira masa memandu. Jadi, ide daripada rakan kesayangan saya ini jugalah membuatkan 'mak-tang' sorang ni, berkobar-kobar juga nak berkongsi tip dan resepi 'homemade masker' ini. Jom, cuba!
 
Bahan asalnya ESP+ ALFALFA+ VITA E ya!
Rasa sejuk masa mula ditepek kt muka, BEST!


Hasilnya, NO MORE BLACKHEADs!! tak perlu lagi 'porepack'. Hihi
























Ha, siapa yang tak teruja kan?! Jangan lupa cuba tau. Oh, ya! sekiranya anda perlukan bahan-bahannya seperti di atas boleh dapatkannya dengan menghubungi saya ya.

Hah, ni momok jadian! huhhu. Anak-anak pun takut nak dekat.Haha.


Sekian dulu, coretan dan perkongsian kali ini. Salam jumpa lagi di lain entri dengan tip-tip yang lain pula.

Salam Hannan & Hannah dari saya.

No comments:

Post a Comment