Thursday 20 November 2014

Kini 5 Tahun Usianya

Teks dan Gambar : Iszuraini Ismail
 
Alhamdulillah, syukur! Sanah Helwah ya Hannan Nusaybah jamilah.
 
20 November 2009. Pantas sungguh masa berlalu. Harini usianya genap 5 tahun. Cahaya mata pertama abah dan mama. Cucu perempuan pertama di kedua-dua belah keluarga besar abah dan juga mama. Alhamdulillah.
 
Baru berusia 5 tahun kakak sudah punyai tiga orang adik. Insha Allah, kakak seorang pembimbing dan contoh yang baik kepada adik-adik yang lain. Tadi di sekolah, mama, acu dan adik-adik datang singgah ke sekolah kakak, Ehsan Islamic Pre-School buat sambutan ulangtahun kecil untuk kakak bersama kawan-kawan. Alhamdulillah, sepertimana yang kakak dan mama telah rancangkan sebelum ini berjalan dengan lancar dan dipermudahkan. Yang penting kakak seronok menyambutnya dengan kawan-kawan kali ini.
 
Teringat pula kenangan mama masa kecil dulu buat sambutan ulangtahun yang ke-6 sewaktu di Tadika Intan, Gombak. Adalah sekeping dua gambar yang sempat difotokan. Tapi kalini mama bukan mahu kongsikan gambar kenangan mama tu, cuma mama nak kongsikan gambar kakak dan kawan-kawan sempena hari istimewa kakak hari ini, 20 November 2014.
 
Oh ya, kek mama tempah istimewa tema 'Hello Kitty' ini, daripada mami dhia damia safiyyah. Memang sangat sedap tau! Boleh tempah lagi untuk hero bulan Disember nanti. Sebenarnya, mami dhia damia safiyyah punya tarikh lahir yang sama dengan tarikh lahir kakak jugak. Okay layan gambar dulu ya.
 
Basic Chocolate Cake with Chocolate Ganache.
Deco with Fondant by Sweet Confection.
Sedap hoi!
 
Nyanyian lagu 'Happy Birthday' untuk Hannan daripada kawan-kawan 5 Adnin.

Happy 5th Birthday from us, mama-haddad-hayyan-hannah-abah

Senyum sikit kakak! :-)

Siapa belum dapat kek lagi?

Terima kasih kawan-kawan! :-)

Alhamdulillah, semoga kakak Hannan terus membesar menjadi anak yang solehah. Sentiasa dalam lindungan kesihatan dan kasih sayang Allah. Diberi taufik dan hidayah dalam menuntut ilmu. Dipermudahkan segala urusan dalam kehidupan duniawi dan juga dalam mengejar impian ke jannah. Amin, Insha Allah.

Salam sayang dari mama buat anak syurgaku, Hannan Nusaybah.


 
 

No comments:

Post a Comment